Toyota Corolla Cross Forum banner

Storing hybridesysteem

8.4K views 15 replies 7 participants last post by  dastez94  
#1 ·
Ik heb een 2024 Corolla Cross Hybrid XSE AWD gehad die twee keer een volledige Hybrid System Failure / Check Engine / Emergency Brake failure heeft gehad. De auto heeft 1.090 mijl op de teller en afgezien van het probleem met de reserveband waar iedereen het over heeft, was het een plezier om in te rijden, maar dit nieuwe probleem is vreselijk. De eerste gebeurtenis was op 5/4/2024 op mijn oprit. Trap het rempedaal in, druk op start en kreeg onmiddellijk "noodremsysteemstoring". Ik schakelde het systeem uit en probeerde het opnieuw op te starten en kreeg de melding "hybridesysteemstoring", neem contact op met Toyota Service.

Dit duurde 30 minuten, waarbij elk waarschuwingslampje dat aan kon gaan, aanging en de auto geen centimeter bewoog. Ik wachtte 5-10 minuten voordat ik het opnieuw probeerde en toen startte de auto normaal. De volgende ochtend kreeg ik een telefoontje van mijn Toyota-dealer met de vraag of ik een ongeluk had gehad en in orde was? De auto had alle foutcodes zelf aan de serviceafdeling gemeld. Alles was in orde zonder problemen voor de volgende drie dagen en toen herhaalde de gebeurtenis zich op 9/4/2024 tijdens het winkelen. Gelukkig reed de auto deze keer tenminste, terwijl hij de alarmmelding "hybridesysteemstoring" weergaf. Ik reed rechtstreeks naar mijn Toyota-dealer en reed direct hun servicebay binnen.

Na twee uur wachten kwam de servicemedewerker naar buiten en gaf me mijn sleutels en een rapport dat luidt: "Technicus kon geen actueel probleem vinden, vond wel geschiedenis codes en adviseert terug te komen als het probleem aanhoudt".

Geweldig !!

#2 ·
De dealer heeft vastgesteld dat het probleem met de positieve accupool te maken heeft, die besteld is om vervangen te worden. Hij maakte geen volledig contact met de accu vanwege een defect. Mijn dealer heeft me een Corolla Hatchback XSE 2024 als leenauto gegeven totdat het onderdeel binnen is en ze een volledige diagnose van het voertuig kunnen uitvoeren.

#3 ·
De dealer heeft vastgesteld dat het probleem met de positieve accupool te maken heeft, die besteld is om vervangen te worden. Deze maakte geen volledig contact met de accu als gevolg van een defect. Mijn dealer heeft me een 2024 Corolla Hatchback XSE als leenauto gegeven totdat het onderdeel binnen is en ze een volledige diagnose van het voertuig kunnen uitvoeren.
Aangezien de auto uit 2024 komt, is dit mogelijk relevant, maar weet u of de garantieclaim valt onder de "Hybrid-Related Component Coverage" of "Hybrid Battery"?

#5 ·
Dit lijkt erg op wat ik momenteel doormaak. Ik kreeg mijn CC Hybrid net voor maart en op 1 april kreeg ik 6 noodberichten op mijn display. En toch werkte alles verder prima. De volgende dag kwam ik terug in de stad en bracht hem weg. De service bracht de hele dag door met het diagnosticeren van het probleem en het doorlopen van de codes, enz. Alles was opgelost en in orde totdat het 3 weken later weer gebeurde. Precies hetzelfde probleem. Terug in de Toyota-garage. Onderdelen besteld deze keer. Ze hebben nog steeds geen idee wat dit veroorzaakt. Heeft iemand met de vergelijkbare en repetitieve problemen van iedereen geprobeerd een claim in te dienen op basis van de wet op ondeugdelijke producten? Of op zijn minst een terugbetaling of auto-uitwisseling van de Toyota-dealer te krijgen?

#6 ·
Totdat ik alle elektrische stroom verloor en naar mijn Toyota-dealer gesleept moest worden, hadden ze nooit naar de 12Vdc-accu in het achterste passagiersgedeelte van de SUV gekeken. In plaats daarvan concentreerden ze zich onder de motorkap en konden ze het probleem niet reproduceren. Uiteindelijk ontdekten ze dat de pluskabel defect was en vervangen moest worden.

Toen de technicus het wel zag, dacht hij dat de sleepwagenchauffeur het misschien had beschadigd, maar toen ik hen eraan herinnerde dat hij geen toegang had tot de accu en de auto moest starten via de aansluiting in de zekeringkast onder de motorkap, lieten ze die bewering vallen.

Ik ben prima in orde sinds de accukabel is vervangen.

#7 ·
Ik heb een 2024 Corolla Cross Hybrid XSE AWD die twee keer een volledige Hybrid System Failure / Check Engine / Emergency Brake failure heeft gehad. De auto heeft 1.090 mijl op de teller en afgezien van het reservewielprobleem waar iedereen het over heeft, was het een genot om in te rijden, maar deze nieuwe gebeurtenis is vreselijk. De eerste gebeurtenis was op 5/4/2024 op mijn oprit. Trap het rempedaal in, druk op start en kreeg onmiddellijk "noodremsysteemstoring". Ik schakelde het systeem uit en probeerde het opnieuw op te starten en kreeg de melding "hybridesysteemstoring", neem contact op met Toyota Service.

Dit duurde 30 minuten, waarbij elk waarschuwingslampje dat kon branden, brandde en de auto geen centimeter bewoog. Ik wachtte 5-10 minuten voordat ik het opnieuw probeerde en toen startte de auto normaal. De volgende ochtend kreeg ik een telefoontje van mijn Toyota-dealer met de vraag of ik een ongeluk had gehad en of het goed met me ging? De auto had alle foutcodes zelf aan de serviceafdeling gemeld. Alles was in orde zonder problemen voor de volgende drie dagen en toen herhaalde de gebeurtenis zich op 9/4/2024 tijdens het winkelen. Gelukkig kon de auto deze keer tenminste rijden, terwijl de waarschuwing "hybridesysteemstoring" werd weergegeven. Ik reed rechtstreeks naar mijn Toyota-dealer en reed direct hun servicebay binnen.

Na twee uur wachten kwam de servicemedewerker naar buiten en gaf me mijn sleutels en een rapport met de tekst "Technicus kon geen actueel probleem vinden, vond wel geschiedenis codes en adviseert om terug te komen als het probleem aanhoudt".

Geweldig !!
Zijn uw foutcodes gereset en van het display verwijderd?

#9 ·
Ik heb een 2024 Corolla Cross Hybrid XSE AWD die twee keer een volledig Hybrid System Failure / Check Engine / Emergency Brake failure heeft gehad. De auto heeft 1.090 mijl op de teller en afgezien van het reservewielprobleem waar iedereen het over heeft, was het een genot om in te rijden, maar deze nieuwe gebeurtenis is verschrikkelijk. De eerste gebeurtenis was op 5/4/2024 op mijn oprit. Trap het rempedaal in, druk op start en kreeg onmiddellijk "noodremsysteemstoring". Ik schakelde het systeem uit en probeerde het opnieuw op te starten en kreeg de "hybridesysteemstoring", neem contact op met Toyota Service.

Dit duurde 30 minuten, waarbij elk waarschuwingslampje dat aan kon gaan, aanging en de auto geen centimeter bewoog. Ik wachtte 5-10 minuten voordat ik het opnieuw probeerde en toen startte de auto normaal. De volgende ochtend kreeg ik een telefoontje van mijn Toyota-dealer met de vraag of ik een ongeluk had gehad en of het goed met me ging? De auto had alle foutcodes zelf aan de serviceafdeling gemeld. Alles was in orde zonder problemen voor de of de volgende drie dagen en toen herhaalde de gebeurtenis zich op 9/4/2024 tijdens het winkelen. Gelukkig kon de auto deze keer tenminste rijden, terwijl de "hybridesysteemstoring"-alarm werd weergegeven. Ik reed rechtstreeks naar mijn Toyota-dealer en reed direct hun servicebay in.

Na twee uur wachten kwam de servicemedewerker naar buiten en gaf me mijn sleutels en een rapport dat luidt: "Technicus kon geen actueel probleem vinden, vond wel geschiedenis codes, adviseert terug te komen als het probleem aanhoudt".

Geweldig !!
Ik heb vorige maand gepost over de vergelijkbare situatie van mijn hybride. Ik bracht hem een tweede keer binnen en na 7 dagen brachten ze technici met een compleet nieuwe differentieelunit! Het is 3 weken geleden en het lijkt in orde.🤞

#16 ·
Ik heb eigenlijk precies dezelfde problemen en mijn auto staat momenteel in de werkplaats voor reparatie.. in eerste instantie informeerde de serviceafdeling alleen over problemen met de 12v-accu en dat deze vervangen moest worden. Toen ik de auto kwam ophalen, was het probleem nog steeds niet opgelost en staat deze nu al 3 dagen in het servicecentrum, en ze hebben het probleem gevonden, maar moeten nog wachten op reserveonderdelen.. het is beter om te slepen als het probleem aanhoudt en ze het probleem te laten vinden.