Ik heb een 2024 Corolla Cross Hybrid XSE AWD gehad die twee keer een volledige Hybrid System Failure / Check Engine / Emergency Brake failure heeft gehad. De auto heeft 1.090 mijl op de teller en afgezien van het probleem met de reserveband waar iedereen het over heeft, was het een plezier om in te rijden, maar dit nieuwe probleem is vreselijk. De eerste gebeurtenis was op 5/4/2024 op mijn oprit. Trap het rempedaal in, druk op start en kreeg onmiddellijk "noodremsysteemstoring". Ik schakelde het systeem uit en probeerde het opnieuw op te starten en kreeg de melding "hybridesysteemstoring", neem contact op met Toyota Service.
Dit duurde 30 minuten, waarbij elk waarschuwingslampje dat aan kon gaan, aanging en de auto geen centimeter bewoog. Ik wachtte 5-10 minuten voordat ik het opnieuw probeerde en toen startte de auto normaal. De volgende ochtend kreeg ik een telefoontje van mijn Toyota-dealer met de vraag of ik een ongeluk had gehad en in orde was? De auto had alle foutcodes zelf aan de serviceafdeling gemeld. Alles was in orde zonder problemen voor de volgende drie dagen en toen herhaalde de gebeurtenis zich op 9/4/2024 tijdens het winkelen. Gelukkig reed de auto deze keer tenminste, terwijl hij de alarmmelding "hybridesysteemstoring" weergaf. Ik reed rechtstreeks naar mijn Toyota-dealer en reed direct hun servicebay binnen.
Na twee uur wachten kwam de servicemedewerker naar buiten en gaf me mijn sleutels en een rapport dat luidt: "Technicus kon geen actueel probleem vinden, vond wel geschiedenis codes en adviseert terug te komen als het probleem aanhoudt".
Geweldig !!
Dit duurde 30 minuten, waarbij elk waarschuwingslampje dat aan kon gaan, aanging en de auto geen centimeter bewoog. Ik wachtte 5-10 minuten voordat ik het opnieuw probeerde en toen startte de auto normaal. De volgende ochtend kreeg ik een telefoontje van mijn Toyota-dealer met de vraag of ik een ongeluk had gehad en in orde was? De auto had alle foutcodes zelf aan de serviceafdeling gemeld. Alles was in orde zonder problemen voor de volgende drie dagen en toen herhaalde de gebeurtenis zich op 9/4/2024 tijdens het winkelen. Gelukkig reed de auto deze keer tenminste, terwijl hij de alarmmelding "hybridesysteemstoring" weergaf. Ik reed rechtstreeks naar mijn Toyota-dealer en reed direct hun servicebay binnen.
Na twee uur wachten kwam de servicemedewerker naar buiten en gaf me mijn sleutels en een rapport dat luidt: "Technicus kon geen actueel probleem vinden, vond wel geschiedenis codes en adviseert terug te komen als het probleem aanhoudt".
Geweldig !!