Toyota Corolla Cross Forum banner

Water, langzaam weglopend van de achterdeur

1.3K views 4 replies 3 participants last post by  PattiH  
#1 ·
Ik heb onze achterdeur rechtsachter van de Cross L uit 2022 twee maanden niet geopend. De auto staat buiten in de elementen. Vandaag heb ik de deur geopend en er kwam ongeveer een uur lang een langzame maar gestage stroom water uit de onderkant van de deur. Ik neem aan dat er een afvoer verstopt zit, maar ik weet niet waar die zit. Weet iemand dat? Merk op dat het een droge dag is toen ik de foto hieronder nam. Zoals je kunt zien, heeft de weg nu een enorme plas onder de deur.

#3 ·
Bedankt. Ik trok de onderste rand een beetje naar buiten en er kwam nog veel meer water uit. Hetzelfde geldt voor de zwarte afdekking, een derde van de weg naar de buitenrand van de deur. De andere 3 deuren, geen water toen ik de zwarte afdekking naar buiten boog. Ik zie niets verkeerds, dus waarom houdt deze ene deur water vast en de andere deuren niet?

Zie je het kleine zwarte plastic dat een afvoergat bedekt? Het is degene aan de rechterkant van de rode cirkel. Trek het eruit en laat het water weglopen. Controleer ondertussen alle deuren op waterophoping.

#5 ·
VERSCHRIKKELIJK Toyota-ontwerp op alle openingen voor deze auto. We zouden niet moeten verwachten dat sneeuwbrij, zout en vuil zich onder alle 4 deuren ophopen. Ik ben bang dat de deuren binnen een paar jaar vol roest zullen zitten. Ik heb mijn Cross net laten behandelen met een anti-roestlaag en de professionals daar zijn het erover eens dat de rubberen afdichting aan de binnenkant van de onderkant van de auto te plat is om vuil buiten te houden en dat er een terugroepactie zou moeten komen.