Toyota Corolla Cross Forum banner

Bandenkwaliteit??

1 reading
2.2K views 13 replies 10 participants last post by  tennisonalexandra  
#1 ·
Ik kocht een Toyota Corolla Cross uit 2023 op 6 juli 2023 nadat mijn 10 jaar oude Toyota Yaris total loss was verklaard door een kop-staartbotsing bij een stoplicht. Sinds ik de auto heb, ben ik 3 keer bij de bandenwinkel geweest (2 keer in de afgelopen week) omdat mijn banden plat werden door 2 schroeven en één bout. In 10 jaar met de Yaris ben ik maar één keer geweest voor een metalen wasknijper die mijn band plat maakte. De Cross heeft Continental Pro Contact banden en ik denk niet dat het slechte banden zijn. Ik heb er goede dingen over gehoord, maar kan niet bedenken of het gewoon pech is of dat het een band van slechte kwaliteit is. Het zijn de originelen die bij de Cross zaten.

#2 ·
Ik heb een heel vergelijkbaar verhaal: 15 jaar lang met 2 Prius gereden, geen enkel bandenprobleem gehad. Kreeg een 2024 cross met dezelfde Continental banden, reed met 8 km/u een stoeprand rond en mijn achterband stootte ertegen. Was meteen plat. Bracht hem naar de garage en vond de lekke band, het was letterlijk een oppervlakkige snede van ongeveer 2 cm breed. De garage (discount tire) repareert hem gratis als het op het loopvlak zit, maar aangezien de mijne op de zijwand zat en zo klein was, moest ik 200 dollar betalen voor een nieuwe, minder dan een maand nadat ik de auto had gekregen. Tussen deze twee verhalen kan er een kwaliteitsprobleem zijn met deze banden

#3 ·
Ik had mijn 2023 XLE ongeveer 3 maanden vorig jaar toen mijn passagiersband achter besloot druk te verliezen. Ging naar 26 psi (en het zag er plat uit) en kreeg een alarm. Mijn zoon vulde hem met lucht en geen problemen tot een paar dagen geleden, ik controleerde de Toyota-app, wat ik altijd deed om de bandenspanning te controleren. Had bijna letterlijk de weg over gereden... boodschappen gedaan en de app gecontroleerd. De lucht was gedaald van 31 naar 29 in dezelfde band, de andere stonden de hele tijd op 32, nu staan ze allemaal op 31. Dus ik rijd @ nog een uur om boodschappen te doen en controleerde de app toen ik thuiskwam... De app-druk geeft nu de probleemband aan op 26 en de andere 3 op 29 psi. WTH? Geen alarmen, visueel zien de banden er niet laag uit. Ik rijd niet veel en in het jaar sinds ik hem nieuw kocht, heb ik maar iets meer dan 3400 mijl gereden. Ik ben bejaard en gehandicapt, maar zal 's ochtends een handmatige meter gebruiken om de druk te controleren. Op dit moment ben ik zo geërgerd en bang om ver van huis te rijden. Betrouwbaar vervoer was de reden dat ik een nieuwe auto kocht... en plan volgende maand een reis van 1.000 mijl (alleen) en ik weet dat banden plat kunnen gaan, maar meestal is er een reden. 😡😡. Ja, ik heb overwogen dat de app nutteloos zou kunnen zijn, daarom heb ik screenshots van de psi gemaakt!!

#7 ·
Ik had mijn 2023 XLE ongeveer 3 maanden vorig jaar toen mijn passagiersachterband besloot druk te verliezen. Ging naar 26 psi (en het zag er plat uit) en kreeg een alarm. Mijn zoon vulde hem met lucht en geen problemen tot een paar dagen geleden, ik controleerde de Toyota-app, wat ik altijd deed om de bandenspanning te bekijken. Had bijna letterlijk de weg over gereden... geshopt en de app gecontroleerd. Lucht was gedaald van 31 naar 29 in dezelfde band, anderen stonden de hele tijd op 32, nu staan ze allemaal op 31. Dus ik rijd @ nog een uur om boodschappen te doen en controleerde de app toen ik thuiskwam… De app-druk geeft nu de probleemband aan op 26 en de andere 3 op 29 psi. WTH? Geen alarmen, visueel zien de banden er niet laag uit. Ik rijd niet veel en in het jaar sinds ik hem nieuw kocht, heb ik slechts iets meer dan 3400 mijl gereden. Ik ben bejaard en gehandicapt, maar 's ochtends zal ik een handmatige lezer gebruiken om de druk te controleren. Op dit moment ben ik zo geërgerd en bang om ver van huis te rijden. Betrouwbaar vervoer was de reden dat ik een nieuwe auto kocht... en ik plan volgende maand een reis van 1.000 mijl (alleen) en ik weet dat banden plat kunnen gaan, maar meestal is er een reden. 😡😡. Ja, ik heb overwogen dat de APP nutteloos zou kunnen zijn, daarom heb ik screenshots van de psi gemaakt!!
Bedankt, ik zal het onthouden.

#6 ·
Hier ook. Heb twee keer een schroef in mijn corolla cross gehad binnen 5 maanden na elkaar. Lijkt wel een lekke bandenmagneet. 1 op mijn winterbanden en de andere op mijn 20” Pirelli.

View attachment 2235
View attachment 2234
Ouch, sorry daarvoor! Heb de mijne voor het reguliere onderhoud gebracht... zeiden dat ze de banden eraf hadden gehaald en gecontroleerd, maar geen enkele vertoonde lekken... mijn PSI daalt nog steeds! De buitentemperatuur is 20 graden gedaald (80 in plaats van 100). Zelfs bij 80* heb ik meer dan 90 minuten over de snelweg gereden... PSI gecontroleerd via het autosysteem en handmatig... PSI was met minstens 3 PSI per band gedaald. Ik weet dat als ze heet worden de PSI zou moeten stijgen... niet dalen. De dealer kijkt me aan alsof ik gek ben... hun antwoord "als het laag wordt, doe er dan gewoon lucht in". Mijn punt is dat het zo is sinds ik de auto heb... Ik ben 69 jaar oud en heb in mijn leven een paar auto's gehad... heb nog nooit constant de lucht hoeven controleren uit angst dat de band plat zou gaan. Dit voertuig heeft echt zo'n slechte smaak in mijn mond achtergelaten voor Toyota!!

#5 ·
Heb een paar jaar met een set banden zonder problemen gereden, toen had ik binnen een paar weken een spijker in de ene en een schroef in de andere. Geluk hebben. Vorig jaar ook een stoeprand van een parkeerplaats geraakt en een mooie snee in mijn zijwand gekregen, maar hij hield lucht. Ging terug om de stoeprand te voelen en jawel, er was een gebied met kleine, hoekige (ook wel scherpe) steentjes ingebed in het beton waar ik contact maakte. Gelukkig was het bijna tijd voor een nieuwe set, dus kreeg ik ze iets eerder om een mogelijke klapband te voorkomen.

#8 ·
Ben een paar jaar onderweg geweest met een set banden zonder problemen, en toen had ik binnen een paar weken een spijker in de ene en een schroef in de andere. Geluk hebben. Vorig jaar ook een stoeprand in een parkeergarage geschraapt en een mooie snee in mijn zijwand gehad, maar hij hield lucht. Ging terug om de stoeprand te voelen en jawel, er was een gebied met kleine, hoekige (ook wel scherpe) kiezels ingebed in het beton waar ik contact maakte. Gelukkig was het bijna tijd voor een nieuwe set, dus kreeg ik ze wat eerder om een mogelijke klapband te voorkomen.
Dat is balen :( Ik weet het niet zeker, maar zou het iets te maken kunnen hebben met waar je rijdt? Zoals een bouwplaats of zoiets? Gewoon een gedachte

#10 ·
Ja, ik denk dat ik er minstens één heb opgepikt toen ik langs een nieuwbouw reed.
Ja, ik denk dat ik er minstens één heb opgepikt toen ik langs een nieuwbouw reed.

H1k3rb, bedankt, maar nee, ik ben niet in de buurt geweest van bouwplaatsen of gebieden met de recente orkaanschade. Ik heb meer dan 40 jaar in de bouwadministratie gewerkt, en ja, ik ben zeer bekend met de bandenschade die kan gebeuren, maar ik ben 7 jaar geleden met pensioen gegaan en vermijd die gebieden ten koste van alles, Lol. Het onderhoud van de dealer zei dat ze ze in water hadden gedaan om op bubbels te controleren (indicatie voor lekken), maar alles was goed. Ik vroeg naar het controleren van de app voor een mogelijk probleem met een onjuiste meting, ze keken me aan alsof ik gek was. De eerste keer dat de auto lekte, ging het waarschuwingslampje branden, sindsdien heb ik er een gewoonte van gemaakt om te controleren en screenshots te maken met aantekeningen van hoeveel mijlen ik heb gereden, ter referentie. Zelfs als ik ongeveer 75 mijl rijd zonder te stoppen, wanneer de banden zouden moeten opwarmen en uitzetten, verliest de mijne lucht (alleen bij een buitentemperatuur van ongeveer 10 graden), dus ik weet dat dat niet het probleem is. Ik denk dat ik, voordat ik terugga naar de garage, het laat controleren door mijn lokale oude monteur om zijn mening te vragen. Voor de Cross had ik een Pontiac Vibe uit 2009, met 93.000 mijl, en hoefde ik nooit constant mijn bandenspanning te controleren. Bedankt voor je input.

#11 ·
Ik kocht een Toyota Corolla Cross uit 2023 op 6 juli 2023 nadat mijn 10 jaar oude Toyota Yaris total loss was verklaard door een kop-staartbotsing bij een stoplicht. Sinds ik de auto heb, ben ik 3 keer bij de bandenwinkel geweest (2 keer in de afgelopen week) omdat mijn banden plat werden door 2 schroeven en één bout. In 10 jaar met de Yaris ben ik maar één keer geweest voor een metalen wasknijper die mijn band plat maakte. De Cross heeft Continental Pro Contact banden en ik denk niet dat het slechte banden zijn. Ik heb er goede dingen over gehoord, maar kan niet bedenken of het gewoon aan mij ligt en pech is, of dat het een band van slechte kwaliteit is. Het zijn de originelen die bij de Cross zaten.
Ik had 19.000 mijl op originele Michelin banden en bij een rotatie van 5.000 mijl werd me getoond dat de banden vervangen moesten worden. Ze hebben banden op een nieuwe auto gezet... alleen geschikt voor 30.000 mijl?
Ik heb een nieuwe set Michelin Defender 2 gemonteerd, geschikt voor 80.000 mijl, voelt weer als een gloednieuwe auto!
Ik ga naar Discount Tires, heb garantie op banden, gratis reparatie van spijkers etc.

#12 ·
Ik denk dat bandenschade meestal een kwestie van geluk is. Zoals anderen al hebben gezegd, heb ik 2 lekke banden gehad in dezelfde week en 2 jaar lang niets. Ik heb gekozen voor het banden- en velgbeschermingspakket, omdat het alle lekke banden dekt en de prijs voor 5 jaar dekking lager was dan de kosten van één band. Ik heb hetzelfde pakket op mijn Grand Highlander met 20-inch banden en had vorige maand een lekke band die te dicht bij de zijwand zat om te repareren. Ze moesten de band vervangen voor meer dan $900. Was volledig gedekt zonder kosten voor mij.

#14 ·
Ik denk dat bandenschade meestal een kwestie van geluk is. Zoals anderen al hebben gezegd, heb ik 2 lekke banden gehad in dezelfde week en 2 jaar lang niets. Ik heb gekozen voor het banden- en velgbeschermingspakket, omdat het alle lekke banden dekt en de prijs voor 5 jaar dekking lager was dan de kosten van één band. Ik heb hetzelfde pakket op mijn Grand Highlander met 20-inch banden en had vorige maand een lekke band die te dicht bij de zijwand zat om te repareren. Ze moesten de band vervangen voor meer dan $ 900. Was volledig gedekt zonder kosten voor mij.
Ik voel je pijn. Ik heb ook een Corolla Cross uit 2023. En ik heb er al 4 lekke banden in gehad… 3 daarvan binnen 2 maanden. 3 daarvan gebeurden op de banden van de dealer (2 van de 4 lekke banden gebeurden op dezelfde velg - voorste passagier) Ik rijd niet als een gek of rijd niet op onverharde wegen of iets dat mijn kans op een lekke band zou vergroten... gewoon normaal rijden op gewone wegen. Lijkt me helemaal niet juist, vind je niet? SMH, Toyota….

#13 ·
Ik voel je pijn. Ik heb ook een Corolla Cross uit 2023. En ik heb er al 4 lekke banden mee gehad… 3 daarvan binnen 2 maanden. 3 daarvan gebeurden op de banden van de dealer (2 van de 4 lekke banden gebeurden op dezelfde band - voorpassagier). Ik rijd niet als een gek en ook niet op onverharde wegen of iets anders dat mijn kans op een lekke band zou vergroten... gewoon normaal rijden op normale wegen. Het lijkt me helemaal niet juist, ben je het daar niet mee eens? SMH, Toyota…